Márkatörténet

Egy családi történet

Egyszer volt, hol nem volt ... a magas svájci hegyekből leereszkedő alpesi völgyben, a friss zöld mezők közepén élt a Roga család. 1860-tól kezdték gyártani a matracokat a Bonnell-rugó német feltalálójával. A Bonnell-rugó hatalmas újdonságként jelent meg a piacon, szalmával és tollal töltött zsákok helyett használták. Tudományos kísérletek kezdődtek, amelyek igazolták az emberi gerinc kettős „S” alakjának optimális alátámasztásának fontosságát.

A mai híres luxus ágykultúrás márka gyökerei dinasztikus vonalra vezethetők vissza. Az alapító elme alázatos, de magasröptű álmokkal rendelkező kisfiú volt. Munkáscsaládból származott, ősei mind kézművesek voltak. A fiú korán megtapasztalta az élet megpróbáltatásait és elfogultságát, és a szüntelenül változó, instabil világ gondolata nyugtalanította azzal a kérdéssel, hogy hol lehet vajon megtalálni az igazi stabilitást? Ilyen impulzusoktól vezérelve döntött úgy, hogy megalapozza álmait és megteremti saját valóságát az elfogult világ viszontagságain túl. A dinasztikus birodalom létrehozásának egyetlen lehetőségét az erős családi kötelék egységében látta, amely a közös cél megalapozására épül. Az alapító atya elméjében nem az dübörgött, hol lesz Ő öt év múlva, hanem hol lesznek az unokái ötven év múlva. A stratégiai célok fizikai valósággá transzformálásának veleszületett tehetségével megáldva, elkezdte ösztönözni a családtagokat is, hogy lépjenek be a vállalkozásba és kezdjék el együttes erővel felvirágoztatni az üzletet.

A dinasztikus birodalom létrehozásának egyetlen lehetőségét az erős családi kötelék egységében látta.

Megszületett egy vadonatúj matrac- és textiltermék-kollekció, amely a modern élet kényelme és a magas minőségű, nyugati életstílus előhírnökeként átitatódott a 19. századi alvástechnológiába is. A 19. század közepétől-végéig a kis családi vállalkozás növekedésnek indult, és a Chamambra nevet a piaci megkülönböztetettség és kifinomultség eszközeként fejlesztették ki. Az innovatív termékdesignok közkedveltek voltak a nagyközönség számára és új lendületet adtak az iparnak. A termékek kézművessége hamar lelkes közönségre talált. Pedig a kezdetek kezdetén nem volt mindig könnyű. Történt egyszer, hogy miközben állandó harcot kellett vívnia a fiúnak a túlélésért, egyszerre három műszakot kellett felvállalnia, hogy finanszírozni tudja vállalkozói kísérleteit és a Matrac műhely beindítását. Munkaerőhiányban olykor még a fiait is a műhelyben kellett munkára késztetnie. Fáradságos munkája azonban eredményes volt; még fiatalkorában több pénzt tudott keresni, mint édesapja, aki széles körben elismert, köztiszteletben álló, dolgos ember volt.

Fő hitvallása szertefoszlatta azt a mítoszt, miszerint a zsenialitás létrejön, s nem születik. Olyan jelenség volt Ő, hogy mikor rá terelődött a figyelem középpontja, a csendes burok alatt egy nagyszerű embert láttunk, akit megannyian csodáltak rendkívüli erőfeszítéseiért és eredményeiért, melyeket mesterségével vívott ki. A Chamambra alapítója elképesztően dolgozs ember volt, ki a vállalat felnövekedése közben folyamatosan gyakorolta szakmáját és hitvalláséát a Matrac műhelyben. Felnőtteként a kézzel készített munkadarabokkal kísérletezett, ezekben látta a lehetőséget, folyamatosan fejlesztette szaktudását. Mindig azt mondogatta, hogy Ő csak egy kívülálló szakember, ki nem is különösképp tehetséges vagy egyedülálló, csupán homlokon csókolta a Sors. Ha azonban valóban tudta volna a nagyközönség, mennyi kemény munka áll a szerénysége mögött, a matracbirodalmának felemelkedése egyáltalán nem tűnt volna csak és kizárólag szerencsén alapulónak. Miközben megtanulta átlátni a matracgyártás, kárpitozás, famegmunkálás, alapanyaghasználat és szövetválasztékok mögött húzódó mély gyakorlatokat és figyelemre méltó készségeket szerzett, találkozott és szoros barátságot kötött egy nemes eredetű svájci befektetővel, aki első számú mentora lett művei népszerűségének során. Ő volt az, aki elbűvölte a jövőbeli Chamambra alapító atyát és kettejük együttműködése segítette felvirágoztatni a kézműves ágyszetteket és a mesterséget, melyet űzött.

Ahhoz, hogy kaput nyithasson az akkoriban előkelő, királyi ügyfélkörhöz, úgy érezte, ki kell tűnnie a tömegből. Kifinomult stílusú, nagy kopásállóságú, egyedi ágyneműkészleteket, matracokat és ágyakat kezdett fejleszteni új kollekciók keretében, biztosítva ezzel a márka luxuskínálatként elfoglalt pozícióját. Hamarosan a királyi család is elkezdte használni a Bonnell rugós matracokat. Abban az időben Európa legnagyobb és legkiválóbb birodalma, a Habsburgok is megvásárolták az akkoriban újnak számító technológiájú matracokat, és palotáikba, kastélyaikba szállították őket.

Széles körben köztudott, hogy egy ágy mindig a ház vagy lakás királynője, ezért céljuk az esztétika és az élvezet teljes egységének megteremtése volt, amelyet az ágyszett legmagasabb fokú kivitelezése és tökélyre fejlesztése jellemez; az ágy, a matrac, az ágynemű és a bútorok harmóniája, egysége. Az ágyszettben mindennek testreszabottnak kell lennie, a Tulajdonos stílusára és ízlésére szabva. Versenyelőnyük az volt, hogy megpróbáltak jól reagálni a posztindusztriális korszak által megindult rohamos város, - és életmódfejlesztésre, ezért kiterjesztették a határokat, hogy a Chamambra ágyat immáron a kozmopolita életmód 20. századi felső, - és középosztályának önkifejezési eszközévé tegyék. Hírnevet szerzett Svájcban, majd széles körben szerte a világon, mint az ember, aki tökélyre fejlesztette és luxusminőségre emelte az ágykultúrás technológiát és mesterséget.

A történet esszenciája a márkanév eredete: ez egy gyönyörű szerelmi vallomás, egy érzelmes történet, mely mági végighúzúdik a márka mögött. Az a Nő volt a névadó, ki a valaha tapasztalt legerősebb érzelmeket váltotta ki az alapítóból. Élete egyetlen és megismételhetetlen szerelme egy kedves, gondoskodó, odaadó Nő volt, aki ezek mellett egyszerre volt szerethetően öntudatos és bájosan lenyűgöző. Úgy hívták, Ambra. Gyengéd és érzékeny lelke sokakat tanított alázatra, hálára, megértésre, tudatosságra és kegyelemre. Lefegyverző őszintesége volt az, amibe az alapító atya beleszeretett a Lányba egy olyan időszakban, amikor jövőjük reménytelennek és kietlennek tűnt. A lelke szerelemre lobbant Ambra iránt, csillogott a szeme és tele volt szerelemmel. Mindkettőjüket megijesztette, de ugyanakkor erősen vonzotta az Elérhetetlen izgalma, az emberi őszinte érzelmek nagy magasságai. Ambra a viszontagságos út során végig támogatta a Chamambra márka alapító atyját, a márka felépítésének zűrzavaros útján. Ő volt a múzsája s egyben a Másik Fele, egyedüli társa, s az egyetlen nő a szemében. Egy nap úgy döntött, hogy évfordulójuk alkalmával meglepi Ambra-t, és megalkotja azt a tökéletes Nyugalom Szigetét, amelybe mindig visszatérhet, ha az élet kilátástalannak tűnik, s amelybe később olyannyira is szeretett visszatérni Ambra.

Azt mondta neki: „Csukd be a szemed, és képzelj el egy világot. Egy világot, amelyben pompázatos kertünkre nyíló jelenetben, csillogó fényekkel megvilágítva, csak mi ketten létezünk egymásnak. Távol a világ zajától, a rosszindulattól és az emberi támadásoktól, teljes védettségben és teljes otthonosságban, el fogom Neked hozni a Nyugalom Szigetét. A valaha létezett legpuhább hálószobában, éteri örömök színhelyeként fog létezni ez a titokzatos hely. A végtelen ihlet, inspiráció és boldogság szimbóluma lesz. Összegyűjtöm Számodra a világ lehető legbecsesebb, leglágyabb és legkifinomultabb tárgyait egy hálószobába ötvözve, hogy innen feltöltekezve mindig itt legyünk egymásnak, és együtt legyőzzük a világ legnehezebb dolgait. Hidd el, csodálatos lesz.”

Később álmaik otthona teljesült egy lenyűgöző hálószoba képében, melynek közepében ott állt, ott magasodott, a maga nemesi eleganciájával a szoba Királynője: A Chamambra Ágyszett. Középpontjában az a kézműves, kultikus ágy állt, melyet saját kezével készített Ambra-nak, s mely kollekciójának legfinomabb darabja volt – mélytűzött, elegáns, bársony kárpit borítású csoda, egy ívelt Chesterfield-stílusú fejvéggel, s hozzá válogatott bársonyos hatású hálószobabútorokkal. A szoba a Belle Époque korszak nagyszerűségének ikonja volt, amelyet a precíz, művészi kivitelezés, az eredetiség, az ötletesség és a látnoki tehetség aprólékos részletei fémjeleztek.

A történet esszenciája a márkanév eredete: ez egy gyönyörű szerelmi vallomás, egy érzelmes történet, mely máig végighúzódik a márka mögött.

A tökéletes szobát „Chambre d’Ambra” -nak nevezte, amely franciául annyit jelent: „Ambra szobája”. Az alapító jubileumi ajándéka hitvesének s egyetlen szerelmének egy névösszeolvadással később a Chamambra márkanevet eredményezte. A többi már mítoszokba burkolt történelem, egy mesekönyv, melyhez mindig szívesen és nagy örömmel térünk vissza olvasgatni. A Chambre d'Ambra ágy később a kifinomult bútortervezés éllovasa és a művészi lakberendezés első számú nagykövete lett. Annak a ténynek köszönhetően, hogy egyesítette a kényelem, a praktikum, az elegancia és a stílus jegyeit egy olyan korban, mely az indusztriális értékeken alapult és ez leképeződőtt a bútoriparban is, tökéletesnek bizonyult a nagyközönség számára, akik hatalmas lelkesedéssel kaptak rá az új stílusra, s amelyből az idők során kialakult a 21. századi kortárs dizájnához és a modernizmushoz immár idomult Chamambra Kollekció.

A Chamambra továbbra is a család tulajdonában van. A központ a svájci Wollerau-Zürich városban található. A márka luxustermékei a világ 5 földrészén megtalálhatók.

Hírlevél